Stephen King à vendre

Documentaire : THE SHINING CODE

Documentaire : THE SHINING CODE

Les documentaires autour de SHINING, semblent fleurir.
- ROOM 237, présenté au festival de Cannes et dont les droits ont été achetés par Wild Distribution en France (aucune information à ce jour pour une sortie cinéma / DVD.
- THE SHINING CODE.
J'ai vu passer un tweet au sujet de ce dernier, dirigeant vers une version disponible sur Youtube. A savoir que le site officiel de THE SHINING CODE offre de télécharger gratuitement le film (avec visionnage possible 2 fois, avant de devoir payer).

Ci-dessous, la présentation de THE SHINING CODE (extraite du site), ainsi que la vidéo Youtube.

"Stanley Kubrick’s film, The Shining, is about a family – Jack, Wendy and Danny – and their frightening journey into insanity. The cause for the insanity is explained in the film, but 99% of those who watch it, do not understand the explanation. And the reason the great majority of people do not understand the explanation for the cause of the insanity is because, they do not realize the film is filled with codes to explain it. Knowing what the codes are in the film and then correctly interpreting them is the key to under-standing the insanity that plagues the family. But once the codes are known and correctly interpreted, the discovery of that which caused the insanity in the family is a major shock to one’s belief system.
The Shining Code takes you on a journey through Stanley Kubrick’s film, The Shining, revealing over 50 codes within the film while at the same time explaining the true meaning behind them."

Dernière modification : 03/07/2012 × 22:50
Date de création : 03/07/2012 × 22:50

29-06-2017

03-07-2017